arrow
arrow down
checkbox search
                                                                                                                                                                                                • ადრეული და სკოლამდელი განათლება

                                                                                                                                                                                                self-management - თვითმართვა

                                                                                                                                                                                                არსებითი სახელი

                                                                                                                                                                                                განმარტება

                                                                                                                                                                                                გულისხმობს ბავშვის მიერ საკუთარი ქცევებისა და ემოციების მართვის უნარს. ამაში მოიაზრება სტრესული სიტუაციების დაძლევა, იმედგაცრუებისა და მარცხის გადატანა, ნებისყოფის გამომუშავება ყოველდღიური საქმიანობითა და წესების დაცვით.

                                                                                                                                                                                                განმარტების წყარო:

                                                                                                                                                                                                კონტექსტი

                                                                                                                                                                                                საბავშვო ბაღში არსებული პოზიტიური სოციალური კლიმატი ხელს უწყობს ბავშვებში თვითმართვისა და თვითდისციპლინის კომპეტენციების გამომუშავებას.

                                                                                                                                                                                                კონტექსტის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ. 6.

                                                                                                                                                                                                integrated teaching - ინტეგრირებული სწავლება

                                                                                                                                                                                                არსებითი სახელი
                                                                                                                                                                                                ტერმინის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ. 1.

                                                                                                                                                                                                განმარტება

                                                                                                                                                                                                ბავშვის სწავლისა და განვითარების ხელშეწყობა ისეთი მეთოდებითა და სტრატეგიებით, რომლებიც ცოდნას არ ანაწევრებს საგნებად, შესაბამისად, სრულად არის ბავშვზე ფოკუსირებული და ხელს უწყობს მრავალფეროვანი კომპეტენციების, მათ შორის, საგნობრივის (მაგ.: მათემატიკის, წიგნიერების,ხელოვნების), ერთდროულად განვითარებას.

                                                                                                                                                                                                განმარტების წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ. 1.

                                                                                                                                                                                                კონტექსტი

                                                                                                                                                                                                ბავშვზე ორიენტირებული ადრეული განათლების პროცესი... ეფუძნება ინტეგრირებული სწავლების პრინციპებს

                                                                                                                                                                                                კონტექსტის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ. 4.

                                                                                                                                                                                                best interests of the child - ბავშვის საუკეთესო ინტერესები

                                                                                                                                                                                                არსებითი სახელი
                                                                                                                                                                                                ტერმინის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ.18.

                                                                                                                                                                                                განმარტება

                                                                                                                                                                                                ცნება, რომელიც მოიაზრებს ბავშვის უფლებების რეალიზებისა და მისი ჰოლისტური განვითარების უზრუნველყოფისთვის კონკრეტულ სიტუაციაში ყველაზე ოპტიმალური გადაწყვეტილების მიღებას/გარემოებების შექმნას. ბავშვის საუკეთესო ინტერესი ყოველ კონკრეტულ შემთხვევაში ბავშვის ინდივიდუალური გარემოებებისა და საჭიროებების გათვალისწინებით განისაზღვრება.

                                                                                                                                                                                                განმარტების წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ.18.

                                                                                                                                                                                                კონტექსტი

                                                                                                                                                                                                შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე ბავშვებთან დაკავშირებით, უპირველესად გაითვალისწინონ ბავშვის საუკეთესო ინტერესები.

                                                                                                                                                                                                კონტექსტის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ.16.

                                                                                                                                                                                                resilience - მედეგობა

                                                                                                                                                                                                არსებითი სახელი
                                                                                                                                                                                                ტერმინის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ.18.

                                                                                                                                                                                                განმარტება

                                                                                                                                                                                                იმ დამოკიდებულებებისა და უნარების ერთობლიობა, რომელიც ადამიანს სირთულეებსა და სტრესულ გარემოებებთან გამკლავებაში ეხმარება.

                                                                                                                                                                                                განმარტების წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ.18.

                                                                                                                                                                                                კონტექსტი

                                                                                                                                                                                                ბავშვისს მედეგობის ხელშეწყობა სკოლამდელი განათლების პროფესიო-ნალების მნიშვნელოვანი მიზანია.

                                                                                                                                                                                                კონტექსტის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ. 25.

                                                                                                                                                                                                self-reflection - თვითრეფლექსია

                                                                                                                                                                                                არსებითი სახელი
                                                                                                                                                                                                ტერმინის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ.105.

                                                                                                                                                                                                განმარტება

                                                                                                                                                                                                საკუთარი ქცევის, მოსაზრებებისა და დამოკიდებულებების ანალიზისა და შეფასების პროცესი, რომელიც ინდივიდს საკუთარი ხედვის კრიტიკულად და განსხვავებული პერსპექტივიდან შეფასებაში ეხმარება.

                                                                                                                                                                                                განმარტების წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ.105.

                                                                                                                                                                                                კონტექსტი

                                                                                                                                                                                                თვითრეფლექსიის შედეგად ჩვენი პოზიციები და არგუმენტები უფრო ნათელი და მყარი ხდება.

                                                                                                                                                                                                კონტექსტის წყარო:
                                                                                                                                                                                                ალელიშვილი ნ., ჯანელიძე ა., ჯიჯავაძე ნ., კუხალეიშვილი თ., გარემო, რომელსაც უყვარს ბავშვი, გაეროს ბავშვთა ფონდი, თბილისი, 2019, გვ.110.
                                                                                                                                                                                                სულ ნაპოვნია 61 ტერმინი